Facturen aanleveren

Wij waarderen de samenwerking met onze leveranciers. Voor een snelle betaling van facturen vragen wij u uw facturen volledig en digitaal aan te leveren. Op deze pagina vindt u de benodigde informatie hiervoor.

Zorg dat uw factuur de juiste en volledige informatie bevat

Welke informatie hebben wij nodig?

  • Adresseer uw factuur aan: Gemeente Helmond, Postbus 950, 5700 AZ Helmond.
  • Vestigingsadres: Weg op den Heuvel 35, 5701 NV Helmond.
  • Vermeld het inkoopordernummer in het orderreferentieveld. Indien dit nummer niet bekend is, vraagt u dit nummer op bij de besteller/opdrachtgever.
  • Vermeld de naam van de besteller/opdrachtgever.
  • Vermeld uw btw-nummer en KvK-nummer.
  • Vermeld uw IBAN rekeningnummer en BIC gegevens.
  • In specifieke situaties wordt de btw verlegd naar de gemeente, vermeld dan op de factuur 'btw verlegd' en het btw-identificatienummer van Gemeente Helmond, zijnde NL001600291B01.

Let ook op de (aanvullende) wettelijke factuureisen van de Belastingdienst.

Als een van de gegevens ontbreekt, wordt de factuur geweigerd en geretourneerd.

Verzendwijze facturen

Als betalingstermijn hanteren wij uiterlijk 30 dagen na ontvangst van de factuur.

Vragen of opmerkingen?

Bel dan naar 14 0492 (geen kengetal ervoor gebruiken) of mail naar administratie@helmond.nl

Uw Reactie
Uw Reactie