Vacature

Ondersteuner vergunningen

De uitdaging

Dagelijks krijgt team Vergunningen allerlei verzoeken om informatie binnen en worden er vergunningen aangevraagd. Het is aan jou om deze (aan)vragen in goede banen te leiden. Dat betekent onder andere snel en accuraat administreren in de daarvoor betreffende systemen en doorzetten naar collega’s voor een inhoudelijke beantwoording dan wel beoordeling van de vergunningaanvraag. Waar mogelijk beantwoord je ook zelf vragen die binnen komen.

Wij zijn van mening dat in gesprek zijn met de klant het sleutelwoord tot succes is. En dan bedoelen we ‘klant’ in de breedste zin van het woord: of het nou een inwoner, ondernemer, projectleider van de gemeente of een wethouder is. Jij bent vaak het eerste aanspreekpunt en dan is het belangrijk dat dit contact goed verloopt.

Weet dat je in deze functie niet enkel bezig bent met het administreren en regelen, maar we je een diversiteit aan werkzaamheden te bieden hebben. Denk hierbij ook aan het meedenken in werkafspraken en optimaliseren van processen. Je hoeft je dus geen moment te vervelen!

Passen we bij jou?

Werken bij de Gemeente Helmond betekent werken bij een organisatie die zich continu ontwikkelt en boordevol ambitie zit. Dat moet ook, want, ook al hebben we voor onze stad mooie dingen bereikt, de samenleving verandert. Helmond is een stad in beweging. We werken met trots vanuit verbinding, vertrouwen en waardering. Een integrale benadering met vernieuwende en innovatieve ideeën. Laat het je vertellen door onze collega’s in het volgende filmpje.

Wil je ons verhaal nog eens rustig nalezen? Klik dan hier voor het Helmond (b)en ik verhaal.

Goed om te weten:

  • Binnen gemeente Helmond geloven we in de kracht van diversiteit aan mensen en talenten. We kijken daarom verder dan het CV en zijn oprecht geïnteresseerd in jou als mens en jouw kwaliteiten.
  • Je ontvangt een salaris van minimaal € 2.805, - en maximaal € 3.980, - op basis van een 36-urige werkweek, afhankelijk van kennis en ervaring.
  • Werken bij de gemeente Helmond betekent een goede werk-privébalans; je hebt mogelijkheid tot thuiswerken en je kunt je werkdagen en -tijden flexibel indelen. 
  • Om (snel) vertrouwd te raken met het werk én de organisatie bieden wij een uitgebreid onboardingsprogramma aan.
  • Bij gemeente Helmond staat de ontwikkeling van onze medewerkers centraal. Daarom bieden wij via onze Helmond Academie diverse cursussen en trainingen aan. 
  • Gemeente Helmond biedt naast een passend salaris diverse overige arbeidsvoorwaarden aan. Bekijk ze allemaal.

Jouw team

Als ondersteuner ben je werkzaam binnen het team Vergunningen op de afdeling Stedelijke Ontwikkeling en rapporteer je rechtstreeks aan de teammanager Vergunningen. Het team bestaat uit zo’n 25 collega’s die werkzaam zijn als ondersteuner, bouwplancoördinator en juridisch adviseur. Samen zorgen jullie ervoor dat alle vergunningsaanvragen en vragen verwerkt en behandeld worden en waarborgen jullie de kwaliteit van deze dienstverlening. Naast het verlenen van vergunningen houdt het team zich bezig met allerlei klantvragen die te maken hebben met ontwikkelingen in de stad. Deze vragen komen zowel van inwoners als bedrijven.

Welke rol je ook hebt in dit team, het resultaat van jouw werk zie je terug in de buitenruimte van Helmond en dat is boeiend. Het team werkt intensief samen met collega’s binnen de organisatie, bijvoorbeeld voor het opvragen van advies bij teams die zich bezighouden met o.a. groen, verkeer, milieu en cultuur.

Lees meer over jouw toekomstige collega's: Fysiek Domein | Gemeente Helmond

Ideale collega

Voor deze functie is het belangrijk dat je communicatief sterk bent en gemakkelijk kunt omgaan met diverse soorten ‘klanten’. Je zoekt graag het gesprek op met inwoners en collega’s en gaat een goed gesprek ook niet uit de weg. Je bent in staat om adviezen van vakinhoudelijke collega’s om te zetten in heldere, begrijpelijke taal en weet hoofd- en bijzaken goed van elkaar te onderscheiden. Ook als het druk wordt, blijf jij kalm en nauwkeurig werken.

Daarnaast ben je goed georganiseerd in je werkzaamheden: je zorgt ervoor dat alle informatie gemakkelijk terug te vinden is en dat je altijd op de hoogte bent van alle belangrijke zaken. Dit helpt je om overzicht te behouden, ook als je veel verschillende taken op één dag hebt. Flexibiliteit is voor jou geen probleem; je kunt snel schakelen als er onverwachte zaken op je pad komen, zoals vragen van mensen of onverwachte tegenslagen. Je blijft hierbij de juiste prioriteiten stellen. Ook ben je digitaal vaardig en werk je met verschillende applicaties, waarbij je in staat bent verbanden te leggen tussen verschillende systemen. Tot slot haal je er ook voldoening uit om mee te denken over het verder optimaliseren van onze dienstverlening, met de behoeften van de klant altijd voorop.

Een aantal randvoorwaarden zijn:

  • Minimaal mbo+ werk- en denkniveau;
  • Een goede beheersing van Djuma, Powerbrowser en Teams is noodzakelijk om je werk goed te kunnen uitvoeren, dus het is fijn als je al wat ervaring meebrengt;
  • Werkervaring binnen het werkgebied van (omgevings-)vergunningen is een pluspunt, evenals kennis van de Omgevingswet.

Zijn wij een match?

Herken je jezelf in de vacaturetekst en wil je een nieuwe uitdaging beginnen? Solliciteer dan voor 29 september gemakkelijk via de 'sollicitatiebutton'. 

Heb je vragen over de functie of over de sollicitatieprocedure? Dan kun je terecht bij Lieke van Poppel, recruiter bij gemeente Helmond. Zij is te bereiken op: 0492-702350 of per mail via: recruitment@helmond.nl

Wij kijken uit naar je reactie!

Uw Reactie
Uw Reactie