Veelgestelde vragen: kwijtschelding

Hieronder vindt u antwoord op de veelgestelde vragen over kwijtschelding.

Wij kunnen u geautomatiseerde kwijtschelding verlenen. Heeft u vorig jaar kwijtschelding gekregen? En heeft u ons toen toestemming gegeven ieder jaar te controleren of u kwijtschelding kan krijgen? Dan laten wij het Inlichtingenbureau controleren of u dit jaar in aanmerking komt voor geautomatiseerde kwijtschelding. Het Inlichtingenbureau controleert dan:

  • bij de Belastingdienst hoe hoog uw bank- en spaartegoed is;
  • bij het UWV wat uw inkomen is;
  • bij de RDW welk(e) voertuig(en) u heeft.

Krijgt u kwijtschelding omdat wij dit automatisch gecontroleerd hebben? Dan staat dit op het aanslagbiljet. U hoeft kwijtschelding niet nog zelf aan te vragen.

Heeft u geen geautomatiseerde kwijtschelding gekregen? Vraag dan zelf kwijtschelding aan. U kunt hieronder direct kwijtschelding aanvragen. Dit kunt u heel eenvoudig online regelen. Hiervoor moet u inloggen met DigiD.

Heeft u hulp nodig bij het invullen van het aanvraagformulier voor kwijtschelding? De formulierenbrigade van LEV Helmond kan u helpen op afspraak. Ga hier naar de website van LEV Helmond.

LEVHelmond Penningstraat 55 5701 MZ Helmond Postbus 296 5700 AG Helmond

Telefoonnummer: 0492 59 89 89 E-mailadres: fbhelmond@levgroep.nl.

Uw Reactie
Uw Reactie