- Inwoner
- Belastingen
- Veelgestelde vragen over belasting
- Veelgestelde vragen: kwijtschelding
Veelgestelde vragen: kwijtschelding
Hieronder vindt u antwoord op de veelgestelde vragen over kwijtschelding.
Wij kunnen u geautomatiseerde kwijtschelding verlenen. Heeft u vorig jaar kwijtschelding gekregen? En heeft u ons toen toestemming gegeven ieder jaar te controleren of u kwijtschelding kan krijgen? Dan laten wij het Inlichtingenbureau controleren of u dit jaar in aanmerking komt voor geautomatiseerde kwijtschelding. Het Inlichtingenbureau controleert dan:
- bij de Belastingdienst hoe hoog uw bank- en spaartegoed is;
- bij het UWV wat uw inkomen is;
- bij de RDW welk(e) voertuig(en) u heeft.
Krijgt u kwijtschelding omdat wij dit automatisch gecontroleerd hebben? Dan staat dit op het aanslagbiljet. U hoeft kwijtschelding niet nog zelf aan te vragen.
Heeft u geen geautomatiseerde kwijtschelding gekregen? Vraag dan zelf kwijtschelding aan. U kunt hieronder direct kwijtschelding aanvragen. Dit kunt u heel eenvoudig online regelen. Hiervoor moet u inloggen met DigiD.
Heeft u hulp nodig bij het invullen van het aanvraagformulier voor kwijtschelding? De formulierenbrigade van LEV Helmond kan u helpen op afspraak. Ga hier naar de website van LEV Helmond.
LEVHelmond Penningstraat 55 5701 MZ Helmond Postbus 296 5700 AG Helmond
Telefoonnummer: 0492 59 89 89 E-mailadres: fbhelmond@levgroep.nl.