Vacature

Teammanager Ondersteuning

Zo maak jij het mee

Als Teammanager Ondersteuning geef jij leiding aan een team van 25 medewerkers, van frontoffice tot backoffice, van kwaliteitsborging tot financiële administratie: jullie zorgen dat inwoners snel en goed geholpen worden. Je bent betrokken en geeft mensgericht leiding aan het team. Je bent zichtbaar, luistert goed en weet de verbinding te maken met je team. Je creëert rust en duidelijkheid en stimuleert eigenaarschap en vakmanschap. Samen zorgen jullie dat ondersteunende processen betrouwbaar, efficiënt en innovatief zijn – zodat inwoners én collega’s op jullie kunnen bouwen. 

Je geeft richting aan de ontwikkeling van je team. Je stelt het teamplan op en zorgt ook voor de uitvoering daarvan. Daarbij stuur je op resultaten, kwaliteit en de planning- en controlcyclus, en zorg je dat processen en capaciteit optimaal zijn ingericht. Je werkt nauw samen met beleid, bestuur en externe partners om processen te verbeteren en de samenwerking te versterken. Ook stimuleer je digitalisering, innovatie en procesverbetering, zodat de dienstverlening efficiënter en klantgerichter wordt. Met jouw inzet bouw je stap voor stap aan een toekomstbestendige dienstverlening die aansluit bij de uitdagingen van vandaag én morgen.

Helmond groeit, maak het mee!

Helmond groeit de komende jaren van 95.000 naar 115.000 inwoners. Er komen 10.000 woningen bij, er is meer ruimte voor water en groen én een bruisend cultureel leven. Dat brengt grote maatschappelijke opgaven met zich mee. 

Daarom krijgt het Sociaal Domein vanaf 2026 een nieuwe inrichting met twee afdelingen: Strategie & Beleid en Uitvoering. Jij komt terecht bij de afdeling Uitvoering, die bestaat uit vier teams: Jeugd, Wmo, Rondkomen en Ondersteuning. Het team Ondersteuning is de basis waarop alle uitvoering steunt: jullie zorgen dat inwoners snel en goed geholpen worden en dat collega’s hun werk optimaal kunnen doen. 

Samen met het team ga jij op korte termijn aan de slag met de doorontwikkeling van de processen en het optimaliseren van de dienstverlening. Daarnaast ga je de komende periode verder aan de slag met het optimaliseren van de dienstverlening aan de voor- en achterkant, het in kaart brengen van werkprocessen en deze verbeteren waar nodig, zodat het team als vraagbaak kan functioneren voor de rest van de afdeling. Dit doe je terwijl je mede vormgeeft aan een nieuw managementteam. 

Dit maken wij voor jou mogelijk

Helmond is een stad van Makers. Vol trots bouwen we aan de toekomst van onze stad en regio. Maak jij het mee?

Als Meemaker krijg je de vrijheid en het vertrouwen om jouw kennis en expertise in te zetten, met directe impact op het dagelijks leven van inwoners en ondernemers. We werken in een open en informele werkomgeving waar je je snel thuis voelt. Sterke onderlinge verbinding drijft ons vooruit, terwijl innovatie en persoonlijke groei de kern vormen van wat we doen. Je wordt onderdeel van een hecht team waar flexibiliteit en samenwerking centraal staan, en samen verbeteren we de stad, elke dag opnieuw.

Goed om te weten:

  • Binnen gemeente Helmond geloven we in de kracht van diversiteit aan mensen en talenten. We kijken daarom verder dan het cv en zijn oprecht geïnteresseerd in jou als mens en jouw kwaliteiten.
  • Je ontvangt een salaris van minimaal € 4.430, - en maximaal € 6.308, - op basis van een 36-urige werkweek, afhankelijk van kennis en ervaring, indicatief schaal 11.
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een individueel keuzebudget (IKB) van 17,85% dat je maandelijks opbouwt naast je salaris. IKB dat je hebt opgebouwd kun je bijvoorbeeld maandelijks of op een moment naar keuze laten uitbetalen, je kunt er vakantiedagen van bijkopen of het inzetten voor fiscale doelen, zoals een fiets of sportabonnement.
  • Om (snel) vertrouwd te raken met het werk én de organisatie bieden wij een uitgebreid onboardingsprogramma aan.

Dit maakt jou de ideale collega

Je bent een verbindende leider die rust en duidelijkheid brengt, maar ook stimuleert tot groei en vernieuwing. Je weet richting te geven en tegelijkertijd ruimte te laten voor eigenaarschap. 

Verder breng je mee: 

  • HBO werk- en denkniveau; 
  • leidinggevende ervaring in een uitvoeringsorganisatie, bij voorkeur binnen het sociaal domein; 
  • affiniteit met bedrijfsvoering, procesmanagement en kwaliteitsborging; 
  • ervaring met verandermanagement en digitalisering. 

Word ook een meemaker!

Wil jij samen met je team bouwen aan een sterke basis voor onze inwoners én collega’s? Solliciteer dan voor 15 oktober via de knop ‘Solliciteren’ en stuur ons je cv en motivatie. 

Voor vragen kun je terecht bij Nicole Maas, Recruiter, via 06-41791587. Een assessment en/of referentiecheck kan onderdeel zijn van de procedure. 

Uw Reactie
Uw Reactie