- Bestuur
- Commissiestukken BP 4e herziening Hoofdzaken 52 Breedijk Vlierdensedijk
Commissiestukken BP 4e herziening Hoofdzaken 52 Breedijk Vlierdensedijk
Documentdatum | 12-11-2002 |
---|---|
Bestuursorgaan | Commissie Ruimtelijk Fysiek |
Documentsoort | Commissiestukken |
Samenvatting |
Meubelfabriek en toeleveringsbedrijf van meubelonderdelen en CNC nrodilt-.tie GE-tvlEENTE H CI.nr.: - 1 - @ -3 MEEGO0V.O.f. Datum: 1 9 S E P 2002 "Ac Heimond 18-09-2002 PAZ Oostdijk 2 5705 CP Helmond Aan: 1Fur-g-ejme@ester en Wethouders Tel.: 0492-541894 p/a afdeling Ruimtelijke Ordening Fax: 0492-548437 Postbus 950 5700 AZ Heimond Geacht College van Burgemeester en Wethouders, Dit schrijven naar aanleiding van Uw presentatie ontwerp-bestemmingsplan "4 eherziening Hoofdzaken '52 / Hoek Breedijk - Vlierdensedijk". Wij willen met behulp van dit schrijven bezwaar hier tegen maken en wel met behulp van de volgende toelichtingen. In Uw schrijven aan ons d.d. 23 augustus 2002, met kernnerk SOIRO/IvP/38aa_IE _til vermeld U dat er reeds een groot aantal bedrijfswoningen in onze directe omgeving aanwezig zijn. Als men het nauwkeurig gaat beoordelen komt men tot de conclusie dat het er maar één (1) is. De overige woningen die U bedoeld staan gesitueerd aan de voorzijde van ons bedrijf en zijn verder allemaal burgerwoningen. Dat deze hier aanwezig zijn hebben wij in het verleden al ruimschoots kunnen merken door de problemen die er door zijn ontstaan en de rekeningen die wij voor deze problemen hebben gepresenteerd gekregen. Deze problemen hebben wij U ook al meerdere malen voorgelegd maar werden van Uwer zijde elke keer-in de wind geslagen en genegeerd. Wij hebben dan ook niet veel zin om dit allemaal nog eens te vermelden, omdat U dat in uw archief allemaal terug kunt lezen! In hetzelfde schrijven vermeld U dat de herziening tevens de mogelijkheid bied voor het legaliseren van bepaalde bouwwerken. Dit lijkt ons een uitgesloten kwestie, want betreffende vergunningen zijn door de rechtbank vernietigd! Een feit is dat er op dezelfde plek vroeger woningen stonden die zijn onteigend voor het ontwikkelen van een industriegebied zonder woningen! Op het moment dat wij ons bedrijf op de huidige locatie vestigde, was ons door de gemeente toegezegd dat er geen nieuwe woningen meer zouden worden gesitueerd. Het is aan U om ons een duidelijke verklaring te geven voor deze kwestie nu U er weer nieuwe heeft laten bouwen. BTW nr. NL 802255474B01 K.v.K. Eindhoven 17039358 Meubelfabriek en toeleveringsbedrijf van meubelonderdelen en CNC productie MEEGOO v.o.f. Oostdijk 2 5705 CP Helmond Tel.: 0492-541894 Fax: 0492-548437 Dit namelijk in verband met het feit dat ons bedri f in de categorie 4 valt en dat door deze ontwikkeling de minimale aan te houden af~d tot een woning absoluut niet binnen de bij deze categorie behorende eisen valt. Dit zal leiden tot hoge kosten die zullen ontstaan door deze kwestie, met betrekking tot milieu en geluidshinder. Als gevolg hier van zal dat ten kosten gaan van onze bedrijfsvoering en zelfs in het ergste geval leiden tot nood gedwongen sluiting van ons bedrijf. In onze ogen is dit dan ook een geval van onbehoorlijk bestuur! Wij kunnen ons dan ook absoluut niet verenigen met de voorgenomen wijziging van het bestemmingsplan zoals U dat presenteert. Overigens hebben de Kamer van Koophandel en een woordvoerder van de provincie over dergelijke ontwikkelingen op industriegebieden zich zeer negatief uitgesproken. Als er voor ons geen bevredigend oplossing komt in deze kwestie, zullen wij ons met alle mogelijke middelen verzetten tegen de realisatie van het te wijzigen bestemmingsplan. Hopende U hier mede voldoende te hebben toegelicht. Hoogachtend, H.W. van M o. f. BTW nr. NL 802255474B0 1 K.v.K. Eindhoven 17039358 Conceptnota zienswijzen: Bestemmingsplan "4e herziening Hoofdzaken'52 /hoek Breedijk - Vlierdensedijw' 1) H.W. van Meel, Oostdijk 2, 5705 CO, Heimond inhoud zienswijzen: a. Het ontwerpbestemmingsplan gaat er van uit dat er in de directe omgeving van het plangebied al geruime tijd meerdere bedrijfswoningen aanwezig zijn. Reciamant betwist dit en stelt dat deze woningen burgerwoningen zijn. Als gevolg hiervan heeft hij al jarenlang hinder ondervonden met betrekking tot beperkingen in de bedrijfsvoering. b. Reciamant betwist het feit dat dit bestemmingsplan de basis kan zijn voor het legaliseren van de situatie die is ontstaan na het vernietigen van de bouwvergunningen van de twee bedrijfswoningen. Tevens wijst hij erop dat hier vroeger woningen hebben gestaan die zijn onteigend ten behoeve van de ontwikkeling van het bedrijventerrein zonder woningen. Dit zou ook toegezegd zijn ten tijde van de vestiging van zijn bedrijf aan de Oostdijk. C. Reciamant is van mening dat zijn bedrijf valt in categorie 4. Met de komst van de nieuwe bedrijfswoningen wordt niet meer voldaan aan de minimale afstanden die aangehouden dienen te worden tussen een dergelijk bedrijf en een woning. Indien dit toch wordt toegestaan zal dat leiden tot milieutechnische aanpassingen met grote financiele en bedrijfstechnische gevolgen. Commentaar gemeente: a. De motivering in het bestemmingsplan om op deze plek bedrijfswoningen toe te laten, berust ondermeer op het feit dat het totale gebied direct rondom het plangebied zich in de loop der jaren heeft ontwikkeld als een kleinschalig bedrijfsterrein, waar veel woon-werk combinaties zijn gevestigd. Hierbij wordt het gehele gebied bedoeld rondom de Breedijk, en delen van de Duizeldonksestraat, Vlierdense Dijk en Oostdijk, ook bekend als het gebied Bokhorst. Het overgrote deel van de woningen in dit gebied zijn bedrijfswoningen. b. De bouwvergunningen voor de twee woningen aan de Breedijk en de Vlierdensedijk zijn vernietigd door de rechtbank omdat zij van mening is dat deze functie niet goed is geregeld in het vigerende bestemmingsplan. Met deze uitspraak dwingt zij de gemeente om haar bestemmingsplannen up-to-date te houden. Alvorens een nieuwe bouwvergunning voor de woningen afgegeven kan worden, dient dus eerst deze functie een planologisch-juridische basis te krijgen in een nieuw bestemmingsplan. Daartoe dient onderhevig plan. C. Volgens de staat van bedrijfsactiviteiten van de gemeente Heimond valt het bedrijf van reciament in categorie 3. In het kader van de milieuparagraaf voor dit bestemmingsplan is er door de MDRE een inventarisatie van het plangebied en de directe omgeving gemaakt. dit is als volgt opgenomen in het bestemmingsplan. Toelichtin.g para-graaf 5.6: Het plangebied is gelegen binnen het bedrijventerrein Hoogeind. Dat teffein kent een zone op grond van de Wet geluidhinder. Als gevolg daarvan zijn slechts bedrijfsgebonden woningen toelaatbaar. Voor,het toelaten van veel geluid producerende bedrijven kunnen deze woningen een belemmering vormen of kunnen extra voorzieningen noodzakelijk zijn. Voor het aangegeven plangebied is een adequaat uitvoeringsniveau voor de milieuwetgeving bereikt. Dat wil zeggen, dat voor alle bedrijven een toereikende vergunning dan wel normstelling op grond van een AMVB van kracht is en dat de geldende voorschriften grotendeels ook worden nageleefd. De bedrijven welke in dft plangebied zijn of worden gesitueerd, zullen met normaal te eisen voorschriften in het kader van de milieuwetgeving het milieu niet aantasten. Bestaande en mogelijke bedrijfsactiviteiten rond het plangebied zijn op een zodanige afstand van het plan gelegen dat hiervan geen milieubelasting voor het plan te verwachten is. Voor een gedetailleerde onderbouwing van het bovenstaande wordt verwezen naar bijgaande notitie van de MDRE. Het bijbehorende akoestisch onderzoek zal bij de raadsstukken ter inzage worden gelegd. NOTITIE: Aan gemeente Hetmond/SOIROIR. Boonmann Betreft '41 herziening Hoofdzaken '52/Hoek Breedijk - Vlierdensedijk' Aanleiding bezwaarschrift dd. 18 september 2002 van Meegoo v.o.f. Datum 22 oktober 2002 Van J.C.J.H.M. Bloks Projectnr. 122145 Bijlage notitie 'berekening immissieniveau ten gevolge van meegoo vof' Afschrift Naar aanleiding van bovenvermeld bezwaarschrift het volgende. In de vijfde alinea stelt reciamant dat zijn bedrijf in het betreffende bestemmingsplan wordt aangemerkt als een categorie 4 bedrijf, en dat daardoor de minimaal aan te houden afstand tot een woning absoluut niet binnen de bij deze categorie behorende eisen valt. Dit zal voor reciamant leiden tot hoge kosten die zullen ontstaan met betrekking tot milieu en geluidhinder. Op grond van de door de Kamer van Koophandel toegekende bedrijfscode 2571 moet het bedrijf worden aangemerkt als zijnde 'Fabrieken van houten meubelen en haiffabrikaten'. In de brochure 'Bedrijven en milieuzonering' van de VNG worden deze bedrijven ingedeeld in categorie 3. Deze categorie is onderverdeeld in twee subcategorieën, afhankelijk van het opgestelde motorisch vermogen: minder of meer dan 50 kW. Bij de Milieudienst is het bedrijf ingedeeld bij de hoogste subcategorie. In de brochure wordt voor dit type bedrijf een minimale afstand van 1 00 m geadviseerd tussen een dergelijk bedrijf en een in de omgeving gelegen woonwijk. In de toelichting wordt evenwel ook gesteld dat wanneer een dergelijk bedrijf op een bedrijventerrein is gesitueerd de desbetreffende categorie één stap terug kan worden gezet. De minimaal aan te houden afstand wordt alsdan 50 M. De kortste afstand tussen het bedrijf en de dichtstbijzijnde woning, Breedijk 33, bedraagt ± 40 m. Daarom is dezerzijds een akoestisch model opgesteld om te beoordelen welke geluidbelasting het bedrijf kan veroorzaken op de in de directe omgeving gelegen woningen Breedijk 27 en 33 en Vlierdensedijk 20. Hierbij is uitgegaan van de meest ongunstige situatie. De resultaten zijn verwerkt in bijgevoegde notitie. Het bedrijf valt onder de werking van het 'Besluit bouw- en houtbedrijven milieubeheer'. In dit.besluit zijn voorschriften opgenomen onder ander met betrekking tot geluid: 1.1.1 -,-Voor het langtijdgemiddeld beoordelingsniveau (LAI,LT) en het piekniveau (LAm""), veroorzaakt door de in de inrichting aanwezige installaties en toestellen, alsmede door de in de inrichting verrichte werkzaamheden en activiteiten, geldt dat: a. de niveaus op de in tabel 1 genoemde plaatsen en tijdstippen niet meer bedragen dan de in die tabel aangegeven waarden; Tabel 1 07:00-19:00 uur 19:00-23:00 uur 23:00~07:00 uur LAR,LT op de gevel van woningen 50 dB(A) 45 dB(A) 40 dB(A) LAR,LT in in- of aanpandige woning 35 dB(A) 30 dB(A) 25 dB(A) LAmax op de gevel van woningen 70 dB(A) 65 dB(A) 60 dB(A) LAmax in in- of aanpandige woning 55 dB(A) 50 dB(A) 45 dB(A) b. de in de periode tussen 07,00 uur en 19.00 uur in tabel 1 opgenomen piekniveaus niet van toepassing zijn op het laden en lossen; d. de in tabel 1 aangegeven waarden voor woningen ook gelden voor andere geluidgevoelige bestemmingen. Uit het akoestisch onderzoek verricht naar de optredende geluidbelasting ten gevolge van de Berekening immissieniveau ten gevolge van Meegoo vof, Oostdijk 2 te Heimond 1 Toelichting behorende bij Bestemmingsplan "4e herziening Hoofdzaken'521 hoek Breedijk - Vlierdensedijk'. 1. Algemeen. De gronden waarvoor het onderhavige bestemmingsplan wordt opgesteld zijn gelegen in het vigerende bestemmingsplan "4e Partiete herziening van het plan in Hoofdzaak 1952" vastgesteld bij raadsbesluit ,van d.d.2 februari 1965 bijlage no.28, goedgekeurd door Gedeputeerde Staten bij besluit d.d. 25 augustus 1965 no. 20518. In dit plan hebben de gronden de bestemmingen "Industde". 2. Planherziening. Het gedeelte van het industrieterrein Hoogeind dat rond de Duizeldonksestraat en de Vlierdensedijk ligt kenmerkt zich door kleinschalige werkeenheden. dit gebied is beter bekend als Bokhorst. Het gebied rondom de Breedijk, dat later is ontwikkeld dan het meer westelijke gelegen gedeelte, kenmerkt zich met name door de veelvuldige aanwezigheid van woon-werkcombinaties. Zeer recentelijk zijn aan de Breedijk en de Vlierdensedijk nog een aantal kleinschalige bedrijven met bedrijfs*oningen gerealiseerd. Echter om formele redenen is door de rechtbank de bouwvergunning van deze bedrijfswoningen op twee plaatsen vernietigd. Met deze planherziening wordt het planologisch-juridische kader geregeld op basis waarvan de bouwvergunning alsnog verleend kan worden. Tevens is op een derde perceel aan de Breedijk nog geen bedrijfswoning gerealiseerd. Om deze alsnog mogelijk te maken wordt dit perceel in deze planherziening meegenomen. 3. Verkeer 3.1 Ontslu Ontsluiting van de bedrijven kan uitsluitend plaatsvinden middels de reeds gerealiseerde ontsluiting aan de Breedijk en de Vlierdensedijk. Extra inritten zijn niet toegestaan, aangezien de doorstroming en verkeersveiligheid van de Breedijk en de Vlierdensedijk daarmee onnodig in gevaar kan worden gebracht Het gemotoriseerde verkeer wordt ontsloten via de Vlierdensedijk, die via de Lage Dijk een verbinding vormt met de Vossenbeemd en de Deurneseweg. Voor de fiets is het plangebied rechtstreeks ontsloten door het regionale non-stop fietsnetwerk, welke gelegen is langs de noordzijde van de Vlierdensedijk. De stadsdienst ontsluit het gebied over de Lage Dijk en de Vossenbeemd. 3.2 Bereikbaarheids- en mobiliteitsprofiel. In de ruimtelijke ordening wordt sinds enkele jaren door de overheid (Rijk, Provincie en Gemeente) een beleid ontwikkeld dat gericht is op het terugdringen van de (vermijdbare) automobiliteit. Dit zogenaamde locatiebeleid wordt gekenmerkt door een zorgvuldige afstemming tussen de situering van activiteiten (functies) en het verkeers- en vervoerssysteem. De functies dielin dit bestemmingsplan worden toegelaten, in samenhang met de aard en ligging van het plang@bied, behoeven in dit kader momenteel geen bijzondere maatregelen. 3.3 Parkeren Voor de noodzakelijk benodigde hoeveelheid parkeren dient blijvend op eigen terrein te worden voorzien. Hierbij dienen te volgende normen gehanteerd te worden: 1 voor bedrijfsgebouwen: 1 parkeerplaats per 1 00 M2 bedrijfsvloeroppervlakte; 2 voor de bedrijfswoning: 1 parkeerplaats per woning. 4. Waterhuishoudinci en waterbeheersing. In het gemeentelijk Waterplan zijn het voorkomen van verdroging, het terugdringen van waterverbruik en het verbeteren van het riooistelsel belangrijke uitgangspunten. Maatregelen op planniveau kunnen onder meer zijn de aanleg van een gescheiden riooistelsel, het infiltreren van regenwater in de bodem, beperken van het verharde oppervlak, gescheiden watercircuits (drinkwater en grijs-regen- water), watersparende voorzieningen. Bestemmingsplan B.P."4e herziening Hoofdzaken'521 RO 38 aa 22 augustus 2002 hoek Breedijk - Vlierdensedijk" 2 Het onderhavige plan geeft echter geen aanleiding tot wijziging in de bestaande waterhuishouding. Het aanwezige openbaar rioolsysteem kan ongewijzigd gehandhaafd worden. Bij nog niet gebouwde of aangesloten panden wordt geëist dat het hemelwater en afvalwater gescheiden vanuit het pand moet worden aangeleverd. Op de erfgrens kunnen beide leidingen bij elkaar komen en in een leidingen naar het gemeenteriooi worden afgevoerd. DR omdat hier nog een gemengd stelsel is gesitueerd. Dit maakt het mogelijk om in de toekomst een gescheiden stelsel aan te leggen. 5. Milieu. 5.1. Algemeen. Milieubeleid wordt steeds meer geïncorporeerd in andere beleidsvelden. Verbreding van milieubeleid naar andere beleidsterreinen (externe integratie) is een belangrijk uitgangspunt in het gemeentelijke Milieubeleidsplan. Ook in de ruimtelijke planvorming is structureel aandacht voor milieudoeistellingen noodzakelijk. De miiieudoeistellingen worden daartoe integraal en vanaf een zo vroeg mogelijk stadium in het planvormingsproces meegewogen. Hierdoor zijn de milieubelangen volwaardig afgewogen tegen andere belangen die evenzeer claims kunnen leggen op de schaars beschikbare ruimte. Een duurzame ontwikkeling van de stad Heimond is een belangrijk beleidsuitgangspunt dat zijn doorwerking heeft in meerdere beleidsterreinen. Samen met de externe integratie van milieubeleid leidt dat ertoe dat de milieuaspecten van dit plan niet alleen in dit hoofdstuk aan de orde komen. Naast enkele specifieke milieu onderwerpen wordt daarom alleen ingegaan op de meest belangrijke milieudoeistellingen. 5.2. Ruimtegebruik 1 Verkeer en vervoer. Ten behoeve van (gescheiden) inzameling van afval moeten voldoende ruime voorzieningen worden aangebracht, zowel binnen de bebouwing (woningen/bedhjven) als in de openbare ruimte. Achteruitrijden van vuilniswagens moet worden vermeden. 5.3. Geluid. Het bestemmingsplan valt binnen de zones van wegen. De belangrijkste daarvan zijn de Vossenbeemd, Vlierdensedijk en de Breedijk. Omdat het bestemmingsplan de realisering mogelijk maakt van een of meerdere geluidgevoelige bestemmingen, is een akoestisch onderzoek vereist. De rapportage van dit onderzoek is separaat bij het bestemmingsplan gevoegd. Uit het onderzoek blijkt dat ten gevolge van de Vossenbeemd en de Vlierdensedijk, ter plaatse van de geluidgevoelige bestemmingen, de voorkeursgrenswaarde niet wordt overschreden. 5.4. Lucht. Uit berekeningen in het kader van de Verkeersmilieukaart van de gemeente Heimond blijkt dat bij ongewijzigd beleid in het jaar 201 0 geen overschrijdingen te verwachten zijn van concentraties koolmonoxide, stikstofdioxide, en benzeen ten gevolge van het wegverkeer. 5.5. Bodem. In 1996 en 1997 zijn door de Milieudienst Regio Eindhoven in het plangebied bodemonderzoeken uitgevoerd. Op het westelijke deel van het terrein zi n (lichte) verontreinigingen aangetroffen die geen aanleiding gaven voor het uitvoeren van nader onderzoek. In het oostelijk deel van het plangebied zijn verontreinigingen aangetroffen die in 1998 werden gesaneerd. De zekerheid dat wordt voorkomen dat op verontreinigde bodem zal worden gebouwd, wordt verkregen in het kader van de bouwvergunningsprocedure. Op grond van de Woningwet c.q. de gemeentelijke bouwverordening zal een onderzoeksrapport worden verlangd inzake de gesteldheid van de bodem. Aan de hand van de resultaten van het daartoe te verrichten onderzoek kan worden vastgesteld of (en zonodig) welke saneringsmaatregelen nodig zijn alvorens tot verlening van de bouwvergunning zal worden overgegaan. 5.6. Bedrijven. Het plangebied is gelegen binnen het bedrijventerrein Hoogeind. Dat terrein kent een zone op grond van de Wet geluidhinder. Als gevolg daarvan zijn slechts beddjfsgebonden woningen toelaatbaar. Bestemmingsplan B.P."4e herziening Hoofdzaken'521 RO 38 aa 22 augustus 2002 hoek Breedijk - Vlierdensedijk" 3 Vdor het toelaten van veel geluid producerende bedrijven kunnen deze woningen een belemmering vormen of kunnen extra voorzieningen noodzakelijk zijn. Voor het aangegeven plangebied is een adequaat uitvoeringsniveau voor de milieuwetgeving bereikt. Dat wil zeggen, dat voor alle bedrijven een toereikende vergunning dan wel normstelling op grond van een AMVB van kracht is en dat de geldende voorschriften grotendeels ook worden nageleefd. De bedrijven welke in dit plangebeld zijn of worden gesitueerd, zullen met normaal te eisen voorschriften in het kader van de milieuwetgeving het milieu niet aantasten. ,Bestaande en mogelijke bedrijfsachviteiten rond het plangebied zijn op een zodanige afstand van het plan gelegen dat hiervan geen milieubelasfing voor het plan te verwachten is. 5.7. Duurzaamheid 1 energie. In de gemeente Heimond wordt gestreefd naar duurzame (nieuw)bouw, waarbij het energieverbruik zoveel mogelijk wordt teruggedrongen. De gemeente heeft het convenant "Duurzaam bouwen Regio Eindhoven ondertekend. In dit convenant is een basispakket opgenomen van verplichte- en aanbevolen maatregelen. De te realiseren woningbouw dient minimaal te voldoen aan de eisen op grond van de Bouwverordening, alsmede aan alle verplichte- en minimaal aan 25 van de aanbevolen maatregelen van het convenant "Duurzaam bouwen". Hierop zal in het kader van de afgifte van een bouwvergunning worden getoetst. 5.8. Groenvoorziening, natuur en landschap. Openbaar groen in het plangebied dient zoveel mogelijk geconcentreerd te worden. Groengebieden moeten waar mogelijk met elkaar in verbinding staan en aansluiten op het buitenstedelijk gebied. Bij voorkeur inheemse plantensoorten toepassen en hagen als erfafscheidingen. In de gebouwen zomogelijk vestigingspiekken voor dieren (zwaluwpannen, nestkasten) opnemen. 6. Economische uitvoerbaarheid. Het totale exploitatiegebied is 5.1 1 9 M2 groot. De gronden zijn geheel particulier eigendom. De kosten van de planherziening en alle andere kosten zullen door de belanghebbende betaald worden. Voor de gemeente zijn er aan deze planwijziging geen kosten verbonden. 7. Inspraak. Het plan heeft in het kader van de inspraak vanaf 17 januari 2002 2 weken ter inzage gelegen ten behoeve van de inspraak. In deze periode is er een inspraakreactie binnengekomen. De inspraakreactie zal hieronder samengevat worden weergegeven en van commentaar worden voorzien. 7.1. H.W. van Meel, Oostdijk 2,5705 CP, Heimond. reactie: Inspreken vraagt zich af wat de waarde is van de inspraakprocedure, aangezien datgene wat dit bestemmingsplan beoogt mogelijk te maken, reeds gerealiseerd is. In hoeverre kan nu nog zeker gesteld worden dat de belangen van inspreken niet geschaad worden. Commentaar: De inspraakprocedure is een wettelijk onderdeel van een bestemmingsplanprocedure. Zoals in de toelichting al vermeld is, is deze bestemmingsplanherziening opgestart om een juridisch kader te leggen voor het legaliseren van de bouwvergunningen van bedoelde woningen. Planologisch is dit te verantwoorden omdat het gebied Bokhorst, rondom de oude route naar Brouwhuis, van oudsher een gemengd gebied is met bedrijven en wonen. Het overgrote gedeelte van de bedrijfswoningen die in dit gebied aanwezig zijn, zijn gebouwd op basis van het oude bestemmingsplan "4e herziening Hoofdzaken '52". Omdat de regeling in dit bestemmingsplan. dermate verouderd is, is het juridisch dan ook zeer wenselijk om deze regeling te moderniseren. Op dit moment is een bestemmingsplan in voorbereiding voor het gehele bedrijventerrein Hoogeind. De voorbereidingstijd voor een dergelijk groot Bestemmingsplan B.P,"4e herziening Hoofdzaken'521 RO 38 aa 22 augustus 2002 hoek Breedijk - Vlierdensedijk" 4 bestemmingsplan is van dermate lange duur, dat het voor dit specifieke geval noodzakelijk werd geacht een aparte planherziening op te starten. Aangezien in de directe omgeving van het perceel van inspreken al zeer lange tijd een groot aantal bedrijfswoningen aanwezig zijn, lijkt het ons zeer onwaarschijnlijk dat de toevoeging van deze twee nieuwe bedrijfswoningen tot verdere beperkingen zouden kunnen leiden voor bedrijven in de omgeving. 8. Wefteiibk overie-Q. De in het kader van het ex artikel 1 0 BRO, overleg gehoorde instanties heeft alleen het waterschap de Aa een opmerking gemaakt over het plan. Deze zal hieronder worden samengevat en voorzien worden van commentaar. Het advies van de Provinciale Planologische Commissie is gedateerd 22 april 2002 nr. 8134361829067. Opmerking: Het waterschap adviseert om een duidelijke keuze te maken in het plan op welke wijze het dwa- en regenwaterafvoer plaats zal vinden. Tevens adviseert zij om de paragrafen 4 en 5.5 samen te voegen tot een waterparagraaf. Commentaar: Het plan is aangepast conform het advies. Bestemmingsplan B.P."4e herziening Hoofdzaken'521 RO 38 aa 22 augustus 2002 hoek Breedijk - Vlierdensedijk" |