Gevolgen dienstverlening

Vanaf 18 maart zijn er in verband met het coronavirus een aantal wijzigingen in onze dienstverlening.

Heeft u een afspraak bij de gemeente? Let op!

Voor u en onze veiligheid volgen ook wij de RIVM-richtlijnen op in strijd tegen Corona. Dit doen we door persoonlijk contact in de Stadswinkel zoveel mogelijk te beperken.

Wij verzoeken u géén afspraak met ons te maken indien u gezondheidsklachten heeft en in een van de risicogebieden bent geweest. Heeft u al een afspraak gemaakt? Indien u zich ziek voelt en in een van de risicogebieden bent geweest, dan verzoeken we u uw afspraak te annuleren of te verzetten. U kunt ook veel zaken online regelen. Kijk voor meer informatie op www.helmond.nl/afspraak.

Mondkapje verplicht vanaf 1 december 2020

Sinds 1 december 2020 geldt in Nederland in publieke binnenruimtes een mondkapjesplicht, bijvoorbeeld in winkels, in het openbaar vervoer of de bibliotheek. Dit geldt in principe ook voor mensen met een beperking. Sommige mensen hoeven echter geen mondkapje te dragen op plekken waar dat verplicht is. Op de website van de Rijksoverheid leest u wie uitgezonderd is van de plicht om een mondkapje te dragen en hoe zij dit kunnen aantonen.

Helpt u mee?

De maatregel om persoonlijk contact te beperken, blijft het uitgangspunt. Voor u en onze veiligheid kunt u helpen door:

  • Uw product of dienst digitaal aan te vragen als deze digitaal beschikbaar is.
  • Uw afspraak voor een reisdocument of rijbewijs te plannen één of twee weken voordat uw huidige document verloopt. Uw reisdocument of rijbewijs is binnen 5 werkdagen klaar.
  • In ieder geval niet naar de Stadswinkel te komen als u verkouden bent, moet hoesten of koorts heeft.

Kunnen wij u digitaal van dienst zijn?

Voor de onderstaande producten en diensten is het mogelijk om digitaal uw verzoek, aanvraag of aangifte aan ons door te geven. Voor deze producten en diensten is het inplannen van een afspraak alleen mogelijk via het KCC via telefoonnummer 14 0492.

Heeft u hulp nodig bij uw digitale aanvraag?

Is het digitale formulier onduidelijk? Neem gerust contact met ons op. Wij helpen u graag. Ook denken wij graag met u mee wanneer het digitaal niet lukt.

U kunt ons op werkdagen bereiken op telefoonnummer 14 0492 van 08.30 tot 17.00 uur. Kunt u niet bellen? Stuur dan uw vraag in met behulp van het digitaal contactformulier: Ga hier naar het digitaal contactformulier.

Zijn de openingstijden van de Stadswinkel veranderd?

Met uw hulp en een aantal maatregelen maken we het samen mogelijk om de Stadswinkel vanaf 29 april te openen op de gebruikelijke tijden. Wat zijn de openingstijden van de Stadswinkel?

  • Maandag van 12.00 tot 19.00 uur
  • Dinsdag t/m vrijdag van 9.00 tot 16.00 uur

Dit zijn de genomen maatregelen:

  • De Stadswinkel is ingericht op de 1,5 meter maatregel. Wij vragen u de instructies op te volgen.
  • U dient een mondkapje te dragen bij binnenkomst.
  • Met behulp van de afspraakagenda spreiden we het aantal bezoekers.
  • De afspraakagenda’s zijn opengesteld voor afspraken waarvoor persoonlijk contact wettelijk verplicht is. Hiervoor kunt u zelf digitaal een afspraak voor inplannen.
  • De afspraken waarvoor persoonlijk contact wettelijk niet verplicht is, proberen we te beperken. We vragen om gebruik te maken onze online dienstverlening. Wanneer een digitale aanvraag niet lukt of kan, denken wij uiteraard met u mee. Neem gerust contact op met het telefoonnummer 140492. 

Wilt u meer weten over het coronavirus en de maatregelen?

Uw Reactie
Uw Reactie